Navigation

Udvalgte billeder

Billede-b 147.jpg
Billede-b 147.jpg
Raptortræf 2009

Latest Articles

Bartending next friday

Hvem har fødselsdag?

Steffen29 . May
Høgfeldt22 . Jun
Jensen04 . Jul
basse24 . Jul
BeeBQ03 . Aug

Login

Username

Password



Not a member yet?
Click here to register.

Forgotten your password?
Request a new one here.

Events

« May 2024 »
Mo Tu We Th Fr Sa Su
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

Shoutbox

You must login to post a message.

26. February 2014 17:16:02
en lille test

21. February 2014 15:20:45
Der er høflig selvbetjening i aften.. Hyg jer :-)

16. February 2014 14:10:33
der skulle står ja, for hulen det var vi Wink Wink

16. February 2014 14:09:44
ja, for huklen det var vi Wink

14. February 2014 17:43:45
Er der folk ude i hulen i aften? Smile

Shoutbox Archive

Last Seen Users

Rene250 weeks
Erik533 weeks
Steffen533 weeks
Jette533 weeks
Mosel533 weeks
Bjarke533 weeks
Boldreel533 weeks
runi533 weeks
Rumle533 weeks
basse533 weeks

Newsletter

View Thread

Raptor MC » MC RELATERET » Snakkesiden
 Print Thread
Nordkapring
Rene
Tid til en lille hilsen fra den Nordkaprende "flok". Efter et par regnfulde dage med diverse tragikomiske indslag er vejret endelig blevet bedre. Vi oplever de fantastiske temeraturer af 4-6 grader om morgnen sluttende på 12-14 grader om aftenen MEN DET ER TØRT :-)

Ved en mindre pause viste Pia sin begejstring for endelig at være på vej mod Nordkap på en noget utraditionel måde. Hun kyssede jorden, men var på tidspunktet ikke opmærksom på at hun stadig befandt sig på motorcyklen. I begejstring over initiativet ville Poul følge Pias eksempel men kunne ikke komme til da pladsen på jorden allerede var optaget af Pia.

Der skete heldigvis ikke noget da vi holdt stille da det skete. Jeg udviste dog min begejstring på en noget mere afdæmpet facon, ved at byde de to entusiaster på kaffe og donuts med sukker (Munkringe). Poul fik dog givet udtryk for sin forargelse over at jeg ikke udviste samme grad af begejstring for at være på tur.

De lave temperaturer lægger en lille dæmper på lysten til at camper i telt, så vi har besøgt nogle hytter på diverse campingpladser.

Nogle af disse har trådsløs net så det er muligt at dele en smule ud af oplevelserne.

Det første opråb om vejret blev udfærdiget i en hytte i noget der hed Tunsjö Stugaby. Vi var våde og kolde samt det stadig stod ned i stænger. Ingen af os havde fået regntøj på, for det var jo kun en byge og vi var jo snart fremme ved første lejerplads. Pladsen var dog optaget så vi måtte finde på noget andet. Klokken var nu noget fremskreden, vi forsøgte os på et vandrehjem, men de svarede ikke på vores opkald. Den næste mulighed havde vandskade og kunne desværre ikke hjælpe os, til trods for at vi klagede vores nød. Sidste mulighed lå ca 40km væk. Jeg fik Pia til at ringe og der blev svaret af en noget brysk herre som ikke forstod dansk elle norsk, men kunne dog engelsk (ha var hollænder). Pia beklagede sin nød "Three wet and very colde bikers blablabla...." Det viste sig at manden selv var biker og han ville selfølgelig gerne hjælpe os, vi skulle dog lige køre 20km på grusvej midt om natten i øsende regnvejr. Ikke noget problem, var vi enige om. Og det var det heller ikke. Da vi kørte retur dagen efter var vi meget glade for at vi ikke havde kunnet se noget på vejen op.

Mange hilsner fra os og kan i ha et godt træf.

Vi ved ikke hvornår vi igen kommer i nærheden af en netforbindelse. Men nå vi gør kommer der lige en update.
Hvilken vej skal jeg køre ?
..Det kommer an på, hvor du skal hen !!!
 
BeeBQ
Raptusser keep going, intet kan slå jer ud Wink
 
Jensen
Håber i bliver tørre igen GrinGrinGrin Mon poul´s begejstring for jordforbindelse har et religiøst islæt. Paven kysser feks. også altid jorden efter en flyve tur. Man burde mene han havde råd til en ordentlig pilot Pfft

Håber i har en fed tur PfftPfftPfft
--------------------------------------------------
Livet er for kort til kedelige motorcykler
 
Salomonsen
Lyder som en meget oplevelsesrig tur, håber i hygger jer.Cool

Mange hilsner til jer alle.Grin
 
Steffen
Hyg jer....Pfft

Men så vidt jeg ved, er jorden i Norge visse steder alt for hård til den slags pjat.

Pas nu på jer selv.
Miss Z
 
Boldreel
Hejsa....

Håber I har en tør og sikker tur fremefter. Og kom godt hjem igen...

Vi ses Wink
------------------------------------------------------
Vi ses
mvh. Boldreel ;-)
 
www.boldreel.dk
Jette
Dejligt med lidt rejsebeskrivelse Smile og dejligt at I er ved godt mod Cool
 
Rene
Så er det vist tid til en lille opdatering.

Vi er nået til det første mål på turen Storforsen, ved Vidsel eller Bendsel, Skandinaviens største vandfald. Gider ikke rigtigt at kaste mig ud i detaljer vedr. vandfaldet andet end der strømmer 850 kubikmeter vand i sekundet ned over de 65 m med sten.

Humøret er stadig højt, mindst ligeså højt som der til himlen. Ved ikke om det var min trussel med at bekende mig til de gamle guder der gjorde at solen begyndte at titte frem og temperaturen steg til en grad der minder lidt om sommer på de hjemlige breddegrader. Jeg står nu tilbage med lidt af et dilemma, da jeg ikke ved om det er den nye gud eller de gamle, der klarede himlen for solen.

På vejen fra Lits til Storforsen mødte vi to MCister, der lige kom oppe fra toppen. En tysker med sin søn og en Svensk gubbe, begge kørende på BMW. Tyskeren havde lidt problemer med kæden og da jeg så absolut ingen erfaring har med sådan en leddelt størrelse, trådte Poul hjælpende til. Efter lidt rumsteren og smøring af kæden var de klar igen.

Ved afskeden advarede den kære germaner os om et interessant vejstykke, ca 20 km med vejarbejde på E45. Nu er det engang sådan at i sverige afspærrer man ikke den ene halvdel af vejen mens man laver den, neeej man reparerer begge spor på samme tid, Af med asfalten helt ned til basis af vejen, på med skærver, ikke noget med sand her, nej det føltes som knytnæve store sten i et 15-20 cm lag. Alt imens vi kørte, slingrede er vist den korrekte betegnelse for vores bevægelse, på denne stenmark kom der imod os et monster af en tankbil, det så ud som om den var sprunget læk. Det viste sig at den vandede stenene. Tror de virkelig at de vokser ved at blive vandet, som om de ikke var store nok i forvejen.

Heldigvis var det ikke 20 km, men kun 19,5 km. Ups, det var vist kun 1 - 1,5 km. Det andet var kun for at øge spændingen.
Efter Skærvevejen kom vi ud på ny anlagt asfalt, stadig varm. Jeg åbnede visiret men lukkede det meget hurtigt igen, da der kom en kampesten indhyllet i tjære flyvende og ramte mig lige midt imellem øjnene. Vi fik samlet gruppen og holdt en lille pause ved den først givne lejlighed. For at illustrere at asfalten ikke var nede på højhastigheds temperatur kan jeg fortælle at 2 af de 3 MCer efterlod et par 3 cm dybe huller hvor hjulene havde stået. Resten af turen skete der ikke det helt store. Vi mødte 2 rensdyr der gik og græssede fredeligt ved vejkanten.

Vi nåede frem til Arvidsjaur, som egentlig havde været målet for denne dags kørsel. Sulten begyndte at gnave i kroppen og cyklerne lød tørstige. Vi sørgede først for vore trofaste gangere og derefter skulle rytterne også fodres af. Der skulle rigtigt kræses, Savlen løb ned ad hagen mens vi utålmodigt ventede på vores Gourmet måltid "CheeseBaconBurger med pommes frites" serveret på en blå plastikbakke.

Efter indtagelse af dette festmåltid med efterfølgende pulverkaffe, havde vi energi til at fortsætte til Storforsen.
Der var så dejligt at vi besluttede os for at tage en off dag og prøve at bruge benmusklerne til andet end at klamre os til de 2 hjulede.

For den intreserede læser kan jeg oplyse om at vi imorgen Lørdag d 11/8-2012 krydser polarcirklen og kører til Karasjok, sover og fortsætter Søndag til Nordkap Camping. Så målet er indenfor rækkevidde.

Vi fandst ud af den første dag at vore legmer ikke var hærdet nok til at køre de 750 km vi havde gennemført. Så vi trapper langsomt op Imorgen er strækket på godt 650 km.

Mange hilsner fra de nordgående.

ps. næste gang er det norkap.
Rene attached the following image:
regnvejr.jpg

Hvilken vej skal jeg køre ?
..Det kommer an på, hvor du skal hen !!!
 
Salomonsen
Super spændende fortælling.
Fortsat god tur.
 
Boldreel
Det lyder rigtig godt, og til at I har en spændende tur Wink

Håber jeres guder er med jer resten af turen!!
------------------------------------------------------
Vi ses
mvh. Boldreel ;-)
 
www.boldreel.dk
Rene
Den oprindeligt planlagte rute mod Karasjok blev lagt om af det Svenska vegväsen. Det viste sig at den oplysning som den kære germaner havde givet os med de 20 km skærve vej var korrekt. Vi havde bare valgt at overse den efter vores første møde med en sådan. Väsenet var så venlige at gøre opmærksom på et igangværende vejarbejde på E45 mod den Finske grænse en lille strækning på 26 km. Ingen af os havde lyst til at køre på skærve vej og ny varm asfalt på en strækning af 26 km. De 1,5 vi havde oplevet udgjorde al den spænding vi kunne klare med hensyn til den type vej.

Vi valgte istedet at slå vejen over Kiruna og tage over fjeldene ind i Norge og til Narvik. Det var dog så heldigt at vi ikke behøvede at køre ind til Narvik for at finde overnatning. Lige på hjørnet af E10 og E6 var de en fine camping plads, med en udsigt over fjorden som ville få selv den mest inkarnerede bybo til at få tårer i øjnene (der stod en strid vind in over land).

Turen fra Sverige ind i norge gav os en forsmag på hvilket landskab der var os i vente når vi kom længere nord på. Vore guder så sig lidt vrede på os igen. Denne gang nok mest fordi vi bevægede os tættere på deres område. De slog ned på os med kulde og tåge i form af en meget tæt støvregn. Dette kombineret med en storslået natur og ned kørsel på 9% gjorde det til en noget spændende oplevelse at bevæge sig ind over grænsen. Vejret og temperaturen bragte minder frem fra de sidste ture jeg har kørt i Norge. Jeg bliver altid modtaget i "dette gamle lande" med et strålende vejr, altså stråler af en mere fysisk form, ikke at forveksle med dem af lys. Det var nu dejligt at komme til landet med dybe fjorde, høje fjelde og meget slidte/brugte veje.

Efter en god nats søvn blev vi enige om at tage en for fællesskabet. Vi ville køre til alta, en lille side bemærkning: Ved ankomsten til Alta sendte jeg en sms til min "søde" lille pode om at vi var vel ankommet i Alta. Hans svar: "Øhh er det ikke overtaget af KIWI". Så meget for den besked.
Nå men tilbage til beretningen, dejlig tur fine veje og en hyggelig lille omvej Garmin ledte os ud på, den kortede dog ture af med hele 43 km, uden om spærrede tunneler ad diverste asfalterede fårestier for endelig at ende i et færgeleje. Vi undrede os lidt over et skilt der sagde at efterladte biler skulle skifte til bane 1. Indtil vi så størrelsen af færgen og antallet af biler i opmarch båsene. Godt det ikke er højsæson, så var vi nok blevet efterladt.
Vi mødte osse en fartkontrol, med et par meget skuffede betjente der stod og hev i lynlåsen på jakken af frustrationer over ikke at kunne snuppe tre danske bikere. Vi hilste dog pænt på dem da vi kørte forbi, for vi har jo altid rent mel i posen.

Fra færgelejet og størstedelen af turen til Kiwi, sludder, Alta var der fine veje masse af sving op og nedkørsler af spændende karakter, Specielt spændende når man kører bag sydeuropæiske tourister, i haciendaer på hjul, som ikke kunne finde motorbremsen i deres køretøj, men konsekvent brugte pedalen, bremsepedalen. Det er lidt frustrerede når man har lagt sig til rette til svinget og klovnen foran trykker på bremsen.
Ca 120 km før Alta var vi så heldige at komme til at ligge efter en Norsk autocamper. Han kendte åbenbart vejen for fremad gik det. Og det var egentlig rart at have ham foran til at vise forløbet af svingene. Han vidste ikke hvor bremsen sad.
Vel ankomne i Alta fandt vi en feeeed camping plads lige ned til Alta elven. Man kan sige meget om os nordmænd, men vi forstår at lægge campingpladser på de skønneste områder.
Jeg aftalte med søsteren, bag pouls ryg at vi skulle købe lidt ind til hans fødselsdag, men det var jo lidt begrænset hvad vi kunne købe uden at vække hans mistanke. Vi havde endvidere aftalt at tage 2 overnatninger i en Bungalow på Nordkap camping, så vi kunne fejre fødselsdag. Dagen efter udførte vi vores plan der blev køb gave og nogle fødselsdagslys uden at han fandt ud af det.
Men på dagen væltede "stodderen" ud af køjen før os andre så meget for den overraskelse, hyggeligt var det dog alligevel.

Nå men vi fik ædt de sidste godt 300km. Hen over højsletten med veje der var som taget ud af en amerikansk roadmovie. En lige vej der gik hele vejen ud i horisonten uden stikveje. Så for første gang på turen var der ikke nogen tvivl om, hvilken vej vi skulle køre.
Da vi holdt en lille kaffepause ca midtvejs på sletten, fik vi følelsen af at være i samme båd som Gulliver i lilleputternes land. Der var ikke mange vækster der nåede os højere end knæene.

Efter kørsel igennem godt 15km tunneler af hvilke der var en der gik ned til 212 m.u.h. og gpsen sagde at vi befandt os 9m o.h. nåede vi endelig frem til Campingpladsen. På dette stykke af turen mødte vi flere bikere end vi havde mødt hele vejen op igennem Sverige. Vi blev enige om at vente til dagen efter med at tage op til platauet. Det skulle vi ikke have gjort. Dagen efter var skydækket sunket ned til omkrin 150 m højde så da vi kørte derop havde vi en sigtbarhed på under 100m. En spændende tur med mange sving kolde dæk og en fugtig vejbane samt magelige rener der ved, at vejen er lettere at gå på end græsset og de der tåber med hjul stopper jo alligevel.
Mødte nogle hyggelige typer på toppen. bl.a. en tysker som havde taget turen fra Berlin på en Guzzi om vinteren, med et lille stop i Oslo for at få monteret pigge på dækkene. Han ville bare se om det kunne lade sig gøre, han kørte frem og tilbage på 12 dage til trods for at han måtte vente et ar gange på at pas og veje blev ryddet for sne. Det eneste der irriterede ham var at guzzien ikke altid ville starte på grund af kulden, så han måtte have den indenfor for at olien kunne blive varm. En anden var en italiener der var kørt op på en harley fordi det havde været en livslang drøm at gøre det.

Men vi kom frem, "been there done that got the badge".

Eller som en anden kapfarer udtrykte det:"Her står jeg på Nordkap - på civilisationens yderste grænse - og kan sige at min søgen efter kundskab endelig er opfyldt. Jeg rejser nu mættet hjem- om gud vil".

Tror det var det for denne gang, vi begynder at mærke kilometerne i de gamle knogler. Men vi kom herop så nu er der kun turen tilbage. Vedlægger bevis på at der har været Raptorer på Kappen.
En pudsig detalje, omkring menneskets misundelse/nysgerrighed. Men vi stod og ville dokumentere at vi har været der. Stod folk og kiggede meget intenst, der var såmænd også en lille dame der ville helt tæt på for at se om hun gik glip af noget interessant. Da vi forlod stedet kiggede jeg lige tilbage og der var flere af de øvrige der osse lige skulle hen og kigge. Så vi er blevet spottet af flere nationaliteter, på denne dag.
Rene attached the following image:
raptor_on_top.jpg

Edited by Rene on 15. August 2012 07:34:16
Hvilken vej skal jeg køre ?
..Det kommer an på, hvor du skal hen !!!
 
Steffen
Tak for en malende beskrivelse.Grin
Godt i hygger Jer.
Miss Z
 
Jette
Tak for beskrivelserne ! Og god tur hjem Smile
 
Boldreel
Det lyder spændende, fedt at læse - og kom sikkert hjem igen Wink
------------------------------------------------------
Vi ses
mvh. Boldreel ;-)
 
www.boldreel.dk
Salomonsen
Tak for beretningen. Kom godt hjem Smile
 
Rene
Takker mange gange for de fine ord. Vi er nu på Lofoten og har været her et par dage. Det eneste der er at sige om strdet er WAUUUUUUUUUU.

Naturen er fantastisk og vejene, dde er lavet til os biker, tror jeg nok. Vi kom til at teste dem lidt. Isle of Man gå hjem og læg dig. Cool

Det værste er dog at der render nogle hvide uldtotter rundt på 4 ben og de kender ikke færdselsreglerne eller osse er det mig der ikke er fortrolig med de norske regleer!!!
Edited by Rene on 17. August 2012 20:53:55
Hvilken vej skal jeg køre ?
..Det kommer an på, hvor du skal hen !!!
 
Jump to Forum:
Render time: 0.35 seconds
30,458,688 unique visits