Navigation
Udvalgte billeder
Latest Articles
· Ny navigation til mo...
· Verdens hurtigste MC
· Her er de bedste mc-...
· Biker film
· Honda går ikke ind i...
· Verdens hurtigste MC
· Her er de bedste mc-...
· Biker film
· Honda går ikke ind i...
Bartending next friday
Hvem har fødselsdag?
Lone | 25 . Dec |
Jette | 23 . Jan |
Salomonsen | 25 . Jan |
Mosel | 06 . Feb |
nygaard | 23 . Feb |
Login
Events
Mo | Tu | We | Th | Fr | Sa | Su |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 |
Shoutbox
You must login to post a message.
26. February 2014 17:16:02
en lille test
21. February 2014 15:20:45
Der er høflig selvbetjening i aften.. Hyg jer :-)
16. February 2014 14:10:33
der skulle står ja, for hulen det var vi
16. February 2014 14:09:44
ja, for huklen det var vi
14. February 2014 17:43:45
Er der folk ude i hulen i aften?
Last Seen Users
Rene | 281 weeks |
Erik | 564 weeks |
Steffen | 564 weeks |
Jette | 564 weeks |
Mosel | 564 weeks |
Bjarke | 564 weeks |
Boldreel | 564 weeks |
runi | 564 weeks |
Rumle | 564 weeks |
basse | 564 weeks |
Newsletter
View Thread
Skift af toppakninger
|
|
Bjarke |
Posted on 15. November 2008 11:03:57
|
Administrator Posts: 697 Joined: 16. January 2007 |
Nu da vinteren bl.a. skal bruges til at skifte toppakninger i, fik jeg af kloge raptorhoveder at vide, at man lige så godt samtidig kunne skifte nogle andre dele. Jeg kan bare ikke lige huske hvad det var! Nu jeg alligevel skal have motoren ud af min mc, hvad skal jeg så lige bestille af ekstra dele hos David Silverspare? Noget med pakninger til cylinderen og Per nævnte vist noget ventildims?
Din Guds søn blev sømmet fast til korset. Min Gud bærer en hammer - Flere spørgsmål?
|
|
|
Prebz |
Posted on 15. November 2008 16:36:00
|
Member Posts: 707 Joined: 24. October 2008 |
Mit bud vil være at skifte: Ventildækselpakninger Toppakninger Bundpakninger Kølevæske Der skal bruges: Passende toppe Oplysninger om bespænding Momentnøgle Kølevæske |
|
|
Jensen |
Posted on 16. November 2008 11:30:55
|
Member Posts: 868 Joined: 21. October 2008 |
Du kunne ogå montere et pAr aftapnings ventiler på det 1,5 m lange vandrør som er smidt tværs over cyklen Er du sikker på at toppakningen er røget, og hvis ja hvilken er det . Man kunne måske få den tanke at i de 2 år hvor du ikke kunne finde den, at den måske har stået ude. (frostsprængt). Et der vand i olien ???? eller olie i vandet ???? Når det er sagt, så er det jo en HONDA så kan det jo ikke gå så galt... |
|
|
PerL |
Posted on 16. November 2008 17:26:53
|
Member Posts: 95 Joined: 21. October 2008 |
Det ser ikke ud som om der er olie i vandet (ses da vandet jo pisser ud på gulvet). |
|
|
Bjarke |
Posted on 17. November 2008 07:01:24
|
Jensen skrev: Du kunne ogå montere et pAr aftapnings ventiler på det 1,5 m lange vandrør som er smidt tværs over cyklen Er du sikker på at toppakningen er røget, og hvis ja hvilken er det . Man kunne måske få den tanke at i de 2 år hvor du ikke kunne finde den, at den måske har stået ude. (frostsprængt). Et der vand i olien ???? eller olie i vandet ???? Når det er sagt, så er det jo en HONDA så kan det jo ikke gå så galt... Hey Mister Jensen Toppaknniger har jeg, så dem er der styr på. Jeg har endda til begge topstykker, så regner med at skrifte begge nu jeg er i gang. Prebz jeg regner med at kunne finde de oplysninger du omtaler i min Haynes manual. Dette bliver et "step by step" projekt for mig. Da det enste jeg tidligere har prøvet er st skifte olie og stille ventiler. Jeg skal have stellet strippet, så jeg kan få det lakeret. I den forbindelse overvejer jeg også et nyt ledningsnet, som vist efter 25 år er tiltrængt. Det er jeg så blevet frarådet, fordi det er svært?!?! Nogen der kan sige ja eller nej til dette? Så hvis jeg summer op: Toppakninger Pakninger til cylinder Ledningsnet Det der ventilhalløj (som jeg endnu ikke er klar over hvad er) Er det virkelig det hele? Det lyder jo ikke af noget! Din Guds søn blev sømmet fast til korset. Min Gud bærer en hammer - Flere spørgsmål?
|
|
|
Jensen |
Posted on 17. November 2008 09:45:40
|
Member Posts: 868 Joined: 21. October 2008 |
Det er sgu svært at råde dig, du ved jo ikke hvordan mtoren kører. Er der knastkæde i sådan et dyr, kunne det være en idé at skifte den samt strammer. Hvad med topstykkerne,. er der paraplyer, bruger den olie, hvordan er kompressionen på motoren. der er mange ubekendte. at skifte et ledningsnet er ikke nogen umulig opgave, der hvor det kan give problemmer er om du kan skaffe de rigtige stik. Hvis du er meget i tvivl kan du jo bare skifte en ledning af gangen. lyder som en fin lille vinter opgave, burde vel ikke tage mere end et par aftener, altså incl. maling af stel |
|
|
PerL |
Posted on 17. November 2008 10:15:01
|
Member Posts: 95 Joined: 21. October 2008 |
Jensen skrev: lyder som en fin lille vinter opgave, burde vel ikke tage mere end et par aftener, altså incl. maling af stel |
|
|
nygaard |
Posted on 17. November 2008 18:21:43
|
Member Posts: 459 Joined: 19. October 2008 |
Hej Bjarke Skynd dig at tage din Haynes med på fredag, så skal jeg vise dig hvad du lige står og mangler og hvor nemt det er at få en anden til at lave det. Intet er umuligt for den som ikke selv skal lave det, nemli. Du skal ikke lytte til alle disse lalleglade fritidsskruere Hvorfor være ydmyg når man er bedst ;o)
|
|
|
Bjarke |
Posted on 18. November 2008 10:06:07
|
nygaard skrev: Hej Bjarke Skynd dig at tage din Haynes med på fredag, så skal jeg vise dig hvad du lige står og mangler og hvor nemt det er at få en anden til at lave det. Intet er umuligt for den som ikke selv skal lave det, nemli. Du skal ikke lytte til alle disse lalleglade fritidsskruere Det er en aftale. Jeg medbringer Haynes manual, og holder op med at lytte til fritidsskruere Din Guds søn blev sømmet fast til korset. Min Gud bærer en hammer - Flere spørgsmål?
|
|
Jump to Forum: |