Navigation

Udvalgte billeder

Billede-b 095.jpg
Billede-b 095.jpg
Raptortræf 2009

Latest Articles

Bartending next friday

Hvem har fødselsdag?

Jette23 . Jan
Salomonsen25 . Jan
Mosel06 . Feb
nygaard23 . Feb
Rene03 . Mar

Login

Username

Password



Not a member yet?
Click here to register.

Forgotten your password?
Request a new one here.

Events

« February 2026 »
Mo Tu We Th Fr Sa Su
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28  

Shoutbox

You must login to post a message.

26. February 2014 17:16:02
en lille test

21. February 2014 15:20:45
Der er høflig selvbetjening i aften.. Hyg jer :-)

16. February 2014 14:10:33
der skulle står ja, for hulen det var vi Wink Wink

16. February 2014 14:09:44
ja, for huklen det var vi Wink

14. February 2014 17:43:45
Er der folk ude i hulen i aften? Smile

Shoutbox Archive

Last Seen Users

Rene282 weeks
Erik565 weeks
Steffen565 weeks
Jette565 weeks
Mosel565 weeks
Bjarke565 weeks
Boldreel565 weeks
runi565 weeks
Rumle565 weeks
basse565 weeks

Newsletter

View Thread

Raptor MC » MC RELATERET » Teknik
 Print Thread
Tændingsbanken
Prebz
Er der nogen der ved om man kan justere sig fra tænd.bank.
Min Volvo fra 1979 med b21e motor, vil frygtelig gerne have 98 oktan.
Det er bare svært at finde, og besværligt at huske oktanboost hver gang man tanker.
 
jacob
Spørg Rasmus (min kammerat)
Har du hans tlf nr. ?
Fordi man kan!

Jacob
 
www.raptormc.dk
Steffen

Prøv at søge lidt rundt på denne side:

http://volvosnak....
Miss Z
 
Haandbryggeren
I princippet er tændings-banken for meget fortænding. Den tænder altså for tidligt. Men oftest er det når du accelerer, at den grimme lyd kommer og der er vakuum forstilling på! Svingklodsregulatoren vil skabe balance igen når den kommer op i omdrejninger og vakuumet ikke er så stort. I praksis er det ok at prøve dig lidt frem. prøv at giv den lidt senere tænding, men kun lige nok til at den ikke banker. Gir du den for sen tænding trækker den ikke ordentligt. Cool
 
Bjarke
Haandbryggeren skrev:
I princippet er tændings-banken for meget fortænding. Den tænder altså for tidligt. Men oftest er det når du accelerer, at den grimme lyd kommer og der er vakuum forstilling på! Svingklodsregulatoren vil skabe balance igen når den kommer op i omdrejninger og vakuumet ikke er så stort. I praksis er det ok at prøve dig lidt frem. prøv at giv den lidt senere tænding, men kun lige nok til at den ikke banker. Gir du den for sen tænding trækker den ikke ordentligt. Cool


Nørderi Grin
Din Guds søn blev sømmet fast til korset. Min Gud bærer en hammer - Flere spørgsmål?
 
http://bjarkebundgaard.dk
Prebz
Tak for svarene.... så blev jeg det klogere. Prøver mikro justering af tændingen.
Hvis jeg har forstået det rigtigt, kan lidt senere tænding måske også give bedre benzinøkonomi.
 
nygaard
Prebz skrev:
Tak for svarene.... så blev jeg det klogere. Prøver mikro justering af tændingen.
Hvis jeg har forstået det rigtigt, kan lidt senere tænding måske også give bedre benzinøkonomi.

Nej Preben, bensinøkonomi er ikke noget du kan kæde sammen med en volvo Shock
Hvorfor være ydmyg når man er bedst ;o)
 
123hjemmeside.dk/nygaard9
Jump to Forum:
Render time: 0.14 seconds
39,078,075 unique visits