Navigation

Udvalgte billeder

img_0506 (2).jpg
img_0506 (2).jpg
Diverse tur billeder

Latest Articles

Bartending next friday

Hvem har fødselsdag?

Lone25 . Dec
Jette23 . Jan
Salomonsen25 . Jan
Mosel06 . Feb
nygaard23 . Feb

Login

Username

Password

Not a member yet?
Click here to register.

Forgotten your password?
Request a new one here.

Events

« October 2024 »
Mo Tu We Th Fr Sa Su
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      

Shoutbox

You must login to post a message.

26. February 2014 17:16:02
en lille test

21. February 2014 15:20:45
Der er høflig selvbetjening i aften.. Hyg jer :-)

16. February 2014 14:10:33
der skulle står ja, for hulen det var vi Wink Wink

16. February 2014 14:09:44
ja, for huklen det var vi Wink

14. February 2014 17:43:45
Er der folk ude i hulen i aften? Smile

Shoutbox Archive

Last Seen Users

Rene281 weeks
Erik564 weeks
Steffen564 weeks
Jette564 weeks
Mosel564 weeks
Bjarke564 weeks
Boldreel564 weeks
runi564 weeks
Rumle564 weeks
basse564 weeks

Newsletter

View Thread

Raptor MC » MC RELATERET » Snakkesiden
 Print Thread
Absolut off topic!!
Prebz
Hej der. Skal bare lige fortælle om mit held idag. Jeg var på loppemarked, og fandt vist nok verdens første cd-afspiller (Phillips cd-100 super compact player).
Jeg kan rent faktisk huske den fra oktober 1984, en fem kilos sag, med udvendige køleribber.
Min kammerat Hans, søn af rige forældre og hifi interesseret inviterede mig til en lydoplevelse.
Inde på hans værelse stod der et ny indkøbt stereo anlæg til 25.000kr. inkluderende en Phillips cd-100
Afsindigt mange penge for lyd dengang.
Der stod den så.. denne her vilde maskine, som bruger LASER til at afkode lyd... for vildt!!!! ( eller bred ymer som man vist sagde den gang Grin) Jeg havde også hørt om de der små mærkelige plader.. cd`er. De kunne jo tåle alt.. mindes svagt en tv-reklame med cd`er brugt som friesbies. Hans satte Vivaldis De fire årstider på, valgte min min yndlingssats "efterår" og skruede op for lyden... Man blev paf!! paf sagde det... tænk at lyd kunne være så krystalklar?? Men hvad fanden skete der lige med signal/støj forholdet...? der var jo tydelig brummen i pauserne.??? Nå men sejt alligevel.
Dagen efter blev der ringet til fona som havde leveret anlæget, og de fik en klage over støjen. Efter et par dage, kom der en teknikker og lyttede til Vivaldi på hans anlæg... konklusionen var klar, der var tydelig støj... Teknikeren lånte cd´en med tilbage til butikken, til afspillelse på identisk anlæg. Efter et par uger kom der svar fra Fonas tekniske chef.. jo.. korrekt der var støj, men det var altså fra nogle store luftcirkulations propeller i loftet i koncertsalen!!!Shock Sådan var 80`erne, masser af ny teknologi, man intet vidste om.
Nå, pointen med denne lille historie er simpel. Preben havde ikke de 8.000kr til en CD-100 i 1984... men nu efter 26 år har jeg endelig fået en.
Den der ler sidst......
Edited by Prebz on 16. March 2010 16:28:31
UP SHIRTS! DOWN SKIRTS!!!

Rumle
Cool... ;o)

Jensen
Det er sgu lidt ligesom alle de motorcykler jeg har kigget langt efter PfftPfft

Efter 26 år er de prismæssigt i en kategori hvor jeg endelig har muligheden for at købe dem.Grin

nygaard
Det får tankerne tilbage til dengang Pfft
CD 1oo kom i 1982, den der kom i 84 hed 101 og de var toploaded. Jeg var ude efter sådan en karl og havde en hjemme på prøve, det kunne man dengang, i det prisleje. Lånt ved KT radio i Bruunsgade.
Jeg valgte dog den noget mere anvendelige 303, den kunne stå i et rack, den var med en skuffe der kørte ud og ind. Skuffen var så tung, at reolen gav sig hver gang den bevægede sig Shock den var dyr. Jeg har den endnu Grin

Trods det at 303 éren var betydelig dyrere, var indmaden stort set identiske i den og 100. Samme sidder i Marantz CD-73 og Grundig CD7500 Smile

De spiller sq alle sammen endnu og sikkert mange år ud i fremtiden, der er ikke sket meget der.
Prebz, tak for du vækkede min slumrende hjerne Shock

Philips sponcerede i øvrigt Dire Straits turne, i forbindelse med CD udsendelsen af Brothers in arms. Dette for at sætte skub i salget af dette nymodens CD apparatmaskineinstrument.
Jeg var inde at høre dem, da de rundede Brøndby Hallen, Thorsdag d. 31 okt. 1985 kl. 20:00 GrinCool
Edited by nygaard on 17. March 2010 23:02:53
Hvorfor være ydmyg når man er bedst ;o)

123hjemmeside.dk/nygaard9
Prebz
@Nygaard.. tak for opfølgning på denne retro teknik tråd. Cd-100 kom ganske rigtig på verdensmarket i 1982, ved ikke præcist hvornår den havde dansk præmiere. Min er top-loaded, med manuelt udløst låg. Den er helt sikkert en Cd-100. Sjovt du minder mig om det gode gamle mærke Marantz.. hvis jeg ikke husker helt galt,, var de ofte sådan guld-agtige i farven?? Husker de første reklamer for cd-afspillere fra reklamer i PlayboyGrin Store helsides reklamer med jakkesæt klædte rigmænd, der stolt præsenterede deres "hardware" for nogle babesGrinGrin
UP SHIRTS! DOWN SKIRTS!!!

kinakarin
Blot en enkelt kommentar... Preben, det er betryggende at se at du endelig er kommet videre fra kassettebåndene Grin
康爱琳

Jensen
kinakarin skrev:
Blot en enkelt kommentar... Preben, det er betryggende at se at du endelig er kommet videre fra kassettebåndene Grin

GrinGrinGrinGrinGrin

Boldreel
Hejsa

har selv engang kigget på Marantz (ja de var gul(d)farvede...) gennem vinduer, men endte dengang med B&O

Nu er det mest Rotel....
------------------------------------------------------
Vi ses
mvh. Boldreel ;-)

www.boldreel.dk
Jump to Forum:
Render time: 0.09 seconds
38,934,817 unique visits