Navigation
Udvalgte billeder
Latest Articles
· Ny navigation til mo...
· Verdens hurtigste MC
· Her er de bedste mc-...
· Biker film
· Honda går ikke ind i...
· Verdens hurtigste MC
· Her er de bedste mc-...
· Biker film
· Honda går ikke ind i...
Bartending next friday
Hvem har fødselsdag?
Lone | 25 . Dec |
Jette | 23 . Jan |
Salomonsen | 25 . Jan |
Mosel | 06 . Feb |
nygaard | 23 . Feb |
Login
Events
Shoutbox
You must login to post a message.
26. February 2014 17:16:02
en lille test
21. February 2014 15:20:45
Der er høflig selvbetjening i aften.. Hyg jer :-)
16. February 2014 14:10:33
der skulle står ja, for hulen det var vi
16. February 2014 14:09:44
ja, for huklen det var vi
14. February 2014 17:43:45
Er der folk ude i hulen i aften?
Last Seen Users
Rene | 281 weeks |
Erik | 564 weeks |
Steffen | 564 weeks |
Jette | 564 weeks |
Mosel | 564 weeks |
Bjarke | 564 weeks |
Boldreel | 564 weeks |
runi | 564 weeks |
Rumle | 564 weeks |
basse | 564 weeks |
Newsletter
Articles Hierarchy
Mægtige Max vender tilbage
Fænomenet Yamaha VMAX er igen klar til at køre 0-400 meter på tid og næppe har andre været så elsket og frohadt som denne
Næppe andre motorcykler har været mål for så meget had, kærlighed, fnysen og foragt som Yamaha VMAX.
Den enorme V-motor sendte sine brutale kræfter ned i det store baghjul med maksimalt greb og efterlod konkurrenterne i en sky af dækrøg.
Motoren var tværstillet, så krumtappens inerti fik ingen påvirkning på balancen. Det gjorde til gengæld centrifugalkræfterne på det ikke alt for stive stel, og dét er kardinalpunktet for kritikerne.
Atomkraft hængt op i tyggegummi.
Men kærligheden til VMAX levede videre, og det bløde stel er blevet stivet af med tiden.
200 hk
Frem af kærligheden er vokset en nyhed under bugen på Mægtige Max. For første gang siden introduktionen i 1985 bliver den oprindelige 1200 kubik V4’er skiftet ud. Afløseren hedder 1,7-liters V4, har 200 hk og et drejningsmoment på 167 Nm.
Motoren er bærende element for det støbte aluminiumsstel, men så sandelig også i det maksimale macho-orienterede design. Motoren er på alle måder og set fra alle vinkler omdrejningspunktet på VMAX.
De første 20 år af sin levetid skete der ikke meget ud over på lakeringen, og Yamaha er tilsyneladende skrækslagne for, at nogen skulle blive i tvivl om, at det er en VMAX.
De markante luftindtag, der presser luft ned i maskinen, det kæmpestore højprofil-baghjul til maksimal acceleration er med til at holde legenden i live.
Se godt efter, for om lidt er den væk. Farvel, og tak for denne gang.
Egen navneplade
Vilddyret er allerede prissat, selv om den først kommer til Danmark i næste måned, og da endda kun i et enkelt eksemplar, som skal rundt og hilse på hos Yamaha-forhandlerne.
Forhåndsinteressen på nettet har været enorm. Siden juli har købere kunnet reservere deres eget eksemplar med første ejers navn indgraveret. Det har resulteret i, at 13 danskere har forudbestilt vildbassen, hvis skæbne på forhånd er dømt til noget stort.
Prisen for de 310 kg rå muskelpower er 370.000 kroner.
Næppe andre motorcykler har været mål for så meget had, kærlighed, fnysen og foragt som Yamaha VMAX.
Den enorme V-motor sendte sine brutale kræfter ned i det store baghjul med maksimalt greb og efterlod konkurrenterne i en sky af dækrøg.
Motoren var tværstillet, så krumtappens inerti fik ingen påvirkning på balancen. Det gjorde til gengæld centrifugalkræfterne på det ikke alt for stive stel, og dét er kardinalpunktet for kritikerne.
Atomkraft hængt op i tyggegummi.
Men kærligheden til VMAX levede videre, og det bløde stel er blevet stivet af med tiden.
200 hk
Frem af kærligheden er vokset en nyhed under bugen på Mægtige Max. For første gang siden introduktionen i 1985 bliver den oprindelige 1200 kubik V4’er skiftet ud. Afløseren hedder 1,7-liters V4, har 200 hk og et drejningsmoment på 167 Nm.
Motoren er bærende element for det støbte aluminiumsstel, men så sandelig også i det maksimale macho-orienterede design. Motoren er på alle måder og set fra alle vinkler omdrejningspunktet på VMAX.
De første 20 år af sin levetid skete der ikke meget ud over på lakeringen, og Yamaha er tilsyneladende skrækslagne for, at nogen skulle blive i tvivl om, at det er en VMAX.
De markante luftindtag, der presser luft ned i maskinen, det kæmpestore højprofil-baghjul til maksimal acceleration er med til at holde legenden i live.
Se godt efter, for om lidt er den væk. Farvel, og tak for denne gang.
Egen navneplade
Vilddyret er allerede prissat, selv om den først kommer til Danmark i næste måned, og da endda kun i et enkelt eksemplar, som skal rundt og hilse på hos Yamaha-forhandlerne.
Forhåndsinteressen på nettet har været enorm. Siden juli har købere kunnet reservere deres eget eksemplar med første ejers navn indgraveret. Det har resulteret i, at 13 danskere har forudbestilt vildbassen, hvis skæbne på forhånd er dømt til noget stort.
Prisen for de 310 kg rå muskelpower er 370.000 kroner.
Comments
Post Comment
Please Login to Post a Comment.
on 29. November 2009 09:42:59
on 30. November 2009 19:29:35